Weszely György vízitúra fotópályázati anyaga a következő. Őt idézzük: „Célom volt a vizitúra szépségeinek bemutatása mellett az utánpótlás nevelésre is felhívni a figyelmet.” Lássuk hát a képeket!

Vizen kategóriában:

1. kép: Füves viziút

A Szentendrei sziget kerülése során a szigetspicc előtt találtuk ezt a füves viziutat. Nyilván a Duna áradása során alakult ki ez a helyzet. Érdekes volt a növényzet között evezni. Háttérben látható a Camping és a Börzsöny hegyei.

2. kép: Mosoni-Duna

2011. június végén voltunk a Szigetközben. A Mosoni-Duna vadregényes folyó, a sűrű kanyarok és a bedőlt fák teszik érdekessé, izgalmassá az evezést. A képen is egy bedőlt fát kerülget a csapat.

3. kép: Zúgó

A Dunaremetei hídnál van zúgó, amely igazi kihívást jelent. (Kezdők ne kisérletezzenek!) A képen látható, hogy a keletkező hullámok mérete meghaladja a kajak magassági méretét és a víz ereje lenyűgöző. Már több száz méterre a híd előtt lehet hallani a vízesés zubogását. Általában itt célszerű átemelni a csónakokat.

Természetben kategóriában:

4. kép: Hattyú

A Mosoni-Duna több szakaszán találkozhatunk a madárvilág különféle képviselőivel. Itt egy szelíd hattyú mellett eveztünk el. Mindenki jól megnézhette, mert nem repült el. Ez nagy élmény volt számunkra.

5. kép: Lódarázsfészek

A Dunaremetei hídnál kialakítottak egy pihenőt. Amikor a csónakokat átemeljük a gáton itt mindig pihenünk, ebédelünk. Most is ezt történt. Csak ebédelés után vettük észre, hogy az esővédő házikóba lódarazsak költöztek és egy óriási darázsfészket építettek. Most láttunk élőben lódarázsfészket. Mind formája, mind színe igen érdekes. Az igazság az, hogy nem mertünk a fészekbe közelebbről belenézni, így csak oldalfotót készítettünk. Tanulság: Mindig meg kell nézni azt a helyet tüzetesebben, ahova le szeretnénk telepedni hátha már „valaki” igényt tartott a területre.

6. kép: Tündérrózsa

A Mosoni-Duna holtágaiban, ahol kicsi az áramlás vizinövények telepednek meg. Egy ilyen ágban találtunk a sok más vizinövény között egy tündérrózsát. Mindjárt lefotóztuk, ahogy a kenunk elhaladt mellette. Hát nem gyönyörű?!

Szárazföldön kategóriában:

7. kép: Duna közepén

Az utánpótlás nevelését időben kell megkezdeni. A kisrokonom bátran állt középen a Duna Lupa szigeti ágában. „Előttem is víz, hátam mögött víz, jobbra mellettem víz, balra mellettem víz és nem félek! Na elszaladjak a hídig ?” – mondta viccesen.

8. kép: Kisminta kisérlet

Kisrokonom nagyon kiváncsi, érdeklődő gyerek. Most arra volt kiváncsi, hogyan is történik a víz áramlása. Mindjárt a helyszínen csatornát ástunk és megfigyeltük a víz áramlását és a velejáró romboló-építő munkáját. Nem árt, ha az utánpótlás mielőbb megtanulja a víz szeszélyeit, hogy evezés közben uralni tudja ezt a közeget.

9. kép: Túra után

A túra végeztével a használt kajakot, kenut és a hozzátartozó lapátokat el kell mosni, le kell tisztítani és úgy a helyére tenni a csónakházban. Kisrokonom nagy segítséget nyújtott. „Na itt még egy kis koszt láttam” – mondta és nekilátott a precíz takarításnak. Sok, hasonlóan lelkes utánpótlásra lenne még szükség!